ته خط

همیشه آخر خط ..............

ته خط

همیشه آخر خط ..............

باز هم حکایت بنزین

۳۱ اردیبهشت عصر وقت دکتر داشتم. بگذریم که چطور شد و دوباره گوشی موبایلم رو گم کردم. برگشتنی تو راه وقتی جماعتی رو که تو صف بنزین وایستاده بودن دیدم گفتم عجب جماعتی همین الان رادیو اعلام کرد که بنزین فردا گرون نمیشه بازم اینا چشم تنگن وایستادن اینجا. البته چراغ بنزین خودم هم روشن بود ولی بی خیال شدم. فردا صبحش که طبق معمول رادیو روشن بود در کمال تعجب شنیدم که گفت از ۱۲ شب بنزین به قیمت ۱۰۰ تومان عرضه شد. پیش خودم فکر کردم من دیروز اشتباه شنیدم. بگذریم که بعدا فهمیدم که نه بابا این به علت دوراندیشی دولت جمهوری اسلامی هست. از همه اینا که بگذریم دوباره امروز شنیدم رادیو در مورد برنامه های دولت برا دوگانه سوز کردن خودروها صحبت می کرد که چطور ما مقام اول رو داریم و فقط کشور آرژانتین تا حالا در حد وسیع این کار رو کرده. و در پاسخ خبرنگار به اینکه آیا نگرانی از هزینه ها  ندارین گفت فقط مشکل اینه که ما تو زمستون گاز شهری رو سهمیه بندی می کنیم شاید نتونیم پاسخگوی این همه تقاضا باشیم.

به نظر شما آیا این مرتیکه که اسمش هم یادم رفت خودش واقعا از عواقب دوگانه سوز کردن ماشینها خبر نداره یا آگاهانه داره سر مردم کلاه می ذاره؟

پ.ن. موتورهای بنزینی تراکم کمتری نسبت به گازسوزها نیاز دارن. توی ماشینهای دوگانه سوز حد بینابینی رو انتخاب می کنن. در نتیجه مناسبهیچیک از سوختها نیست و موتور زود مستهلک میشه و هزینه های بعدیی رو به صاحب ماشن تحمیل میکنه از طرف دیگه به علت عدم احتراق کامل آلاینده های سمی و خطرناکی رو تو هوا پخش می کنه در حدی که اثرات تخریب محیط زیستیش از بنزین سوز بیشتره. برا همین هیچ کشور درست و حسابی تا حالا این کا رو نکرده و خودرهاش یگانه سوز هستن و از اونجایی که گاز همیشه در دسترس نیست بنزین ترجیح داده شده.   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد